[gt3_image_box thumbnail=”13704″ image_position=”top” title_tag=”h2″ title_color=”#000000″ text_color=”#000000″ link_color=”#000000″ link_hover_color=”#000000″ new_tab=””]
[vc_empty_space height=”100px”]

BEHÖVER DU HJÄLP?

.

VARFÖR SKA JAG BOKA VIA STYLEFINDR?

HUR BOKAR JAG?

EXPRESSBOKNING

AVBOKNING

SÄKER BETALNING

FÖRBETALA

BETALA PÅ PLATS

FRÅGOR TILL MIN BEHANDLARE

KLAGOMÅL / DISPYT

PRESENTKORT

BOKA BESÖK PÅ KLINIK

[vc_empty_space height=”100px”]

Maila oss

[vc_separator color=”black”][gt3_image_box thumbnail=”13702″ image_position=”top” title_tag=”h2″ title_color=”#000000″ text_color=”#000000″ link_color=”#000000″ link_hover_color=”#000000″ new_tab=””]

VARFÖR SKA JAG BOKA VIA STYLEFINDR?

Vi har alla varit där, vi behöver en ny frisör eller hudterapeut, kanske är vi nya i stan eller vill testa en behandling vi inte gjort förut och känner oss osäkra på var vi ska gå. Vi hade gärna frågat en vän eller kollega om tips, men hittar ändå ingen som känns bra. Vi hör var och varannan dag om en helt oreglerad skönhetsbransch där vem som helst får öppna salong och utföra avancerade behandlingar med avancerad teknisk utrustning och invasisva behandlingar son injektioner efter en två-dagars-kurs. Hur ska vi skydda oss mot dessa oseriösa företag? -Svaret är STYLEFINDR!

 

Vi har sållat ut de seriösa, kvalificerade utövarna och behandlarna som har rätt utbildning och kompetensen att utföra de behandlingar utför. Detta gör vi utifrån de riktlinjer som de olika branschförbunden har för sina respektive branscher. Varje företag som släpps igenom på plattformen har även besökts för att säkerställa att platsen du kommer till är trevlig och håller en hög nivå. Som om inte der vore nog vill vi även att du ska kunna förvänta dig en behandlare med koll på trender och nya behandlingar.

 

Vi ville med plattformen även se till att göra din bokningsupplevelse så effektiv som möjligt, Alla företag du ser i din sökning syns därför för att de har lediga tider för dig att boka! Du får alltså inga återvändsgränder när du söker en behandling via oss. Detta gör att du kan ha bokat en tid på någon minut och passar extra bra när du behöver en tid på språng i sista minuten. Testa oss och upplev själv att STYLEFINDR är perferkt när du vill boka: SÄKRAT, TRENDSÄKERT, ON THE GO!

HUR BOKAR JAG?

Det finns flera vägar för dig att hitta din nya favoritsalong, spa eller klinik via Stylefindr. Välj en kategori, och önskad behandling och se vilka som dyker upp i resultatlistan. Du kan välja en specifik plats som en stadsdel eller aktivera platstjänstfunktionen och bara se företag nära dig. Ett annat sätt är att skriva in ett sökord, som t.ex. namnet på en behandling eller namnet på ett företag direkt i sökrutan. Du får då upp företag som erbjuder din angivna behandling eller har det namn du angivit. Stylefindr fungerar inte som hemsida som enbart listar olika företag, vi vill göra det snabbt och enkelt för dig att boka de företag du får upp i sökresultatet. Syns de i listan betyder det att de har tider lediga för dig att boka.
Nedan ser du det snabbaste sättet att komma igång:
1. Välj kategori
2. Välj behandling
3. Välj plats om du endast vill se företag inom ett visst område, annars ser du alla som utför behandlingen i din stad.
4. Klicka på ‘Hitta tider’
5. Du får nu fram de utövare med lediga tider som utför denna behandling. Vill du byta dag trycker du i menyn högst upp och väljer “Idag, Imorgon eller Välj datum”för att välja ett datum längre fram.
6. Klicka på den utövare/salong/spa du önskar boka tid hos och välj en tid i kalendern på företagets egna sida. Vill du lägga till en tilläggsbehandling adderar du det med hjälp av plus ikonen bredvid behandlingen. Du ser sedan dina val i kolumnen till höger och även i din varukorg.
7. Välj behandlare – välj namnet på personen du vill träffa. Om du inte har någon preferens så väljer du alternativet ‘Alla’ och en behandlare tilldelas dig då automatiskt av systemet. Olika behandlare kan ha olika priser, detta p.g.a olika erfarenhetsnivå (ex. Junior stylist, Senior stylist etc). Du ser de olika prisnivåerna när du väljer en specifik person, priset ändras då i enlighet med de priser som företaget satt för de olika behandlarna.
8. När du är nöjd med din bokning går du vidare och klickar på “Boka”.
9. Du kan nu välja att boka som gäst eller skapa konto. Har du ett konto sedan innan väljer du istället att logga in så laddas fältet med dina redan angivna uppgifter.
10. Nu väljer du ett av betalsätten och går sen vidare och genomför bokningen.
11. Din bokning är nu genomförd och du får en bokningsbekräftelse via mail inom ett par minuter!

EXPRESSBOKNING SOM GÄST

När du express-bokar som gäst anger du endast de uppgifter som är nödvändiga för att hantera bokningen i systemet och information som din behandlare behöver för att ta emot dig. Ett tillfälligt konto skapas för dig i systemet som du kan välja att använda genom att logga in med hjälp av den tillfälliga kod som skickas till din e-postadress efter bokningen.

 

Som inloggad användare får du ett ännu snabbare och anpassat bokningsflöde, du kan spara förvalt betalsätt, spara dina favoritföretag och behandlare, ställa dig på väntelista till populära behandlare med få tider och mycket mer. Se stegen ovan för vad som händer efter din bokning är genomförd fram till att du träffar din behandlare. Loggar du inte in raderas ditt tillfälliga konto efter 30 dagar.

VAD HÄNDER NÄR JAG BOKAT?

En bokningsbekräftelse & kvitto på betalning om du förbetalat skickas till din e-post inom några minuter,
Bokat datum – Du går på din behandling och njuter av att bli ompysslad i trygga händer.
 1-3 dagar efter – Var du nöjd med din behandling? Vad kan vi göra bättre?

FÅR JAG EN PÅMINNELSE INNAN DAGEN FÖR MIN BEHANDLING?

Ja, du får en påminnelse 48 timmar innan din behandling via e-post och SMS.

HUR AVBOKAR JAG?

Avbokning måste ske senast 24 h innan den bokade tiden startar, detta för att utövaren ska ha en möjlighet att boka in någon annan. Förbetalda bokningar återbetalas om avbokning sker inom tillåten tid inom 1-2 bankdagar. Sker avbokningen senare än 24h innan kan du komma att debiteras fullt pris.

 

Du avbokar enkelt genom att öppna bokningen i ’Mina sidor’, där hittar du Avbokningsknappen och väljer att avboka. Din bokning blir då borttagen ur systemet och din behandlare får en notis om avbokningen.

 

Har du förbetalt en behandling sker ingen återbetalning om du missar att avboka din tid inom den tillåtna tidsramen. En dialog med den enskilda utövaren kan ske vid speciellt ömmande fall, det är dock alltid upp till utövaren att fatta beslut kring detta och all kommunikation ska ske direkt mellan dig och din utövare.

VAD HÄNDER OM JAG FÖRBETALT MIN BEHANDLING OCH BEHÖVER AVBOKA?

Så länge du avbokat din behandling inom den tillåtna tiden, senast 24 h innan din behandling ska genomföras släpps reservationen på beloppet för din behandling från ditt konto och du bör se summan igen inom några dagar. Sker din avbokning efter tillåten avbokningstid har beloppet hunnit dras från ditt konto och kommer betalas ut till din behandlare. Betalning för sista-minuten tider, alltså tider bokade mindre än 24 timmar innan behandlingstillfället förs alltså inte tillbaka.

VAD RÄKNAS SOM EN SISTA MINUTEN BOKNING?

Som sista-minuten behandling räknas alla behandlingar som bokas med mindre än 24 timmar kvar till att behandlingen utförs.

HUR BETALAR JAG?

Hur du betalar är upp till dig! Du kan välja att förbetala eller betala på plats som vanligt i kassan efter din behandling. Är du ute efter ett supersnabbt bokningsflöde och bokar ofta på samma ställe eller ofta bokar sista-minuten-behandlingar och är på språng kan du lägga in dina kortuppgifter och betala enkelt och smidigt i samband med bokningen. Du kan även välja att betala med ditt kort via Stylefindr efter behandlingen är gjord. Detta gör du då enklast via appen. De betalsätt vi erbjuder är kortbetalning, Paypal och Kassabetalning på plats efter behandling.

SÄKER BETALNING

Vi använder oss av betallösningarna Stripe och Paypal. All information överförs krypterat och skyddas via ett säkerhetslager kallat SSL. Kortinformationen behöver endast uppges vid ett tillfälle och skickas sedan krypterat till Stripes externa server där den även lagras krypterat. Vi har alltså inte vid något tillfälle tillgång till eller kan komma åt denna information. Du behöver endast lägga in dina kortuppgifter en gång. För att byta kort eller ändra dessa uppgifter går du in på ’Betaluppgifter’ under ’Mina sidor’.

KORTBETALNING

Med PayPal kan du välja kortbetalning, direktöverföring från ditt bankkonto eller att använda medel uppladdade till ditt PayPal-konto.. Har du redan ett PayPal konto, slussas du till PayPal’s servrar och loggar in, och kan därfrån godkänna summan för behandlingen och genomföra betalning. Du kan även använda PayPal för att betala med ditt kort utan att vara inloggad.

PAYPAL

Med PayPal kan du välja kortbetalning, direktöverföring från ditt bankkonto eller att använda medel uppladdade till ditt PayPal-konto.. Har du redan ett PayPal konto, slussas du till PayPal’s servrar och loggar in, och kan därfrån godkänna summan för behandlingen och genomföra betalning. Du kan även använda PayPal för att betala med ditt kort utan att vara inloggad.

BETALA PÅ PLATS EFTER BEHANDLING

Vill du boka här och sköta betalning på plats efter din behandling som vanligt så väljer du “Betala på plats efter behandling”. Betalningen sker då precis som du är van vid i kassan efteråt. Det kostar inget extra att boka via STYLEFINDR och tillkommer inga extra avgifter för tjänsten efteråt. Välj då bara detta alternativ och gå vidare och slutför din behandling.

VAD INNEBÄR FÖRBETALNING?

En förbetald behandling innebär att du betalt behandlingen i förväg och därför får en snabbare betjäning vi behandlings- tillfället. Du kan om inga kostnade utöver din bokade behandling tillkommit, tacka för besöket och gå vidare med din dag direkt efteråt, utan att behöva passera kassan. Observera att priset du betalar i förväg är ett från-pris och i de fall din behandling utökas i form av tid eller materialkostnad eller behandlingen justeras av andra anledningar väl på plats, så kan detta påverka slutpriset och du kan komma att behlva komplettera mellanskillnaden. Det är därför viktigt att du för en dialog med din behandlare innan behandlingen startar så att ni båda är införstådda kring vad som ska göras och om detta eventuellt innebär ett annat pris än från-priset.

HUR VET DEN JAG TRÄFFAT ATT JAG BETALAT?

Din behandlare har fått en bokningsbekräftelse där ditt betalsätt är angivet. Alla detaljer kring din bokning finns även angivet under din specifika bokning när de loggar in i systemet via sin företagsprofil.

BETALA VIA APPEN

Har du lagt in dina kortuppgifter kan du enkelt betala hela summan för din behandling i efterhand via appen. Du går då in på din bokningsbekräftelse under dina sidor och väljer ‘Betala’ och kommer då direkt till kassan och kan genomföra din betalning. Pengarna förs då över till din behandlares konto.

VAR ÄR MIN BOKNINGSBEKRÄFTELSE?

Den hittar du under ’Mina sidor’ och bokningar. Klicka på bokningen så ser du bekräftelsen. Du har även fått den på mail kort efter bokningen genomförts.

BEHÖVER JAG TA MED BOKNINGSBEKRÄFTELSEN TILL BEHANDLINGEN?

Din utövare har fått samma bekräftelse som du via mail och har därför all information kring betalning och vilken behandling som ska utföras. Med det sagt så skadar det inte att vara väl förberedd. Telefonen har du som oftast med ändå så ha Stylefindr-appen eller logga in på Stylefindr via webben redo ifall det finns några frågetecken under ditt besök, men under normala omständigheter ska du inte behöva visa någon bekräftelse på att du bokat.

VAD HÄNDER OM BOKNINGEN BLIR DYRARE ÄN DET STOD NÄR JAG BOKADE?

Då löser ni det på plats och du betalar mellanskillnaden direkt till din behandlare i kassan.

JAG BEHÖVER PRATA MED MIN BEHANDLARE INNAN VI SES, HUR GÖR JAG?

Gå in på bokningsbekräftelsen under ’Mina sidor’ (och bokningssymbolen i appen). Här ser du numret till företaget och kan ringa direkt genom att trycka på luren. Vill du skicka meddelande klickar du på meddelande-symbolen för att starta en konversation. Din behandlader får då en notis om att du skickat ett meddelande och kan svara dig direkt i tråden.

BEHANDLAREN JAG VALDE ÄR UTBYTT TILL NÅGON ANNAN

i de fall din behandlare blir sjuk eller inte kan ta emot dig, kan man välja att utse en kollega istället. Du ser då namnet på kollegan på din bekräftelse. Skulle den nya utsedda personen ha ett annat pris, så rekommenderar vi att du för den dialogen direkt med företaget om du därför önskar träffa npgon annan eller skjua på besöket.Du har både telefonnummer och meddelande-funktionen du kan använda för detta.

HUR BYTER JAG BETALKORT?

Under ‘Min profil’ längre ned på listan hittar du ‘Mina kortuppgifter’. Här kan du välja att ändra eller lägga till ett kort. Du kan även välja att ‘Alltid betala med kort’ vilket innebär att du hoppar över steget att välja betalsätt i kassan och gör din bokning ännu snabbare och smidigare.

JAG HAR GLÖMT LÖSENORD ELLER ANVÄNDARNAMN

Ditt användarnamn är den e-postadress du angivit när du skapade kontot. Klicka på Logga in och välj sedan ‘Glömt lösenord’. Skriv in din e-postadress så skickar vi ett nytt lösenord till dig, Vi rekommenderar att du när du loggat in på nytt, byter detta lösenord till något du själv väljer. Har du helt glömt vilken e-postadress du skapade kontot med? KONTAKTA OSS DIREKT så försöker vi hitta din profil i systemet och skicka ut nya inloggningsuppgifter till dig.

VARFÖR KAN JAG LÄGGA IN OM MER INFO OM MIG SJÄLV?

All information utöver Ditt namn, E-post, mobilnummer och Lösenord är helt frivillig och endast till för att göra din upplevelse med oss så positiv som möjligt. Vad gäller dina frisörbesök beräknas priset bl.a. på din hårlängd så för att vi ska kunna visa dig ett pris så nära slutpriset som möjligt ber vi dig välja den längd som känns närmast din egen. Alla priser hos frisörer är s.k. från-priser och kan komma att justeras när du väl är hos frisören och man kan se och ta på ditt hår för att avgöra vad som behövs göras för att uppnå ditt önskade resultat. Observera att inte alla salonger väljer att göra denna inställning från sitt håll i sin egna meny,¨ varför du inte alltid ser resultatet av dina egna inställningar hos varje salong du bokar hos.

JAG HAR FÅTT EN NO-SHOW-MARKERING, VAD INNEBÄR DET?

Det innebär att du bokat en behandling och inte dykt upp eller inte avbokat din behandling inom den tillåtna 24 timmars-gränsen innan din behandling skulle utföras, Vissa behandlare väljer att skicka en faktura på beloppet för din behandling som kompensation för deras annars uteblivna ersättning för din bokade tid. Du får då kort efter din markering en faktura via mail som ska betalas inom 30 dagar. Du hittar även fakturan under ‘Mina sidor’ och ‘Mina fakturor’. Har du förbetalt din bokning skickas din betalning vidare till behandlarens företagskonto precis som om behandlingen ägt rum.

VARFÖR HAR JAG EN FAKTURA UNDER MITT KONTO?

En faktura under ditt konto innebär att du bokat en behandling och inte dykt upp eller inte avbokat din behandling inom den tillåtna 24 timmars-gränsen innan din behandling skulle utföras, Du har då blivit markerad som en No-show och fått en faktura på beloppet för din behandling som kompensation för behandlarens annars uteblivna ersättning för din bokade tid. Fakturan ska betalas inom 30 dagar.

VAD ÄR KREDITER?

Krediter är en summa pengar som ligger virtuellt under ditt konto och kan användas för att helt eller delvis betala dina behandlingar.

HUR FÅR JAG KREDITER?

Genom att tipsa dina vänner om STYLEFINDR via tips-funktionen från startsidan och huvudmenyn i appen och under ditt konto på webben får du 50 SEK under ditt konto när dina vänner gör sin första behandling. När du sedan är inloggad ser du dina totala krediter här i kassan och kan välja att använda dem vid betalning. När du använder krediter kan du bara förbetala din behandling om det finns ett resterande belopp att betala. Tipsa dina vänner idag och börja samla egna krediter!

HUR ANVÄNDS KREDITER?

Summan av dina intjänade krediter syns i kassan. Du kan där klicka i om du vill använda dem eller inte. Den totala summan kvar att betala justeras med samma belopp om du väljer att använda krediterna.

FÅR JAG KREDITER VARJE GÅNG EN KOMPIS BOKAR?

Har du tipsat en vän så får du 50 SEK första gången kompisen bokar. (Vi reserverar oss för att denna summa kan komma att ändras eller tas bort i framtiden.)

TAR ALLA FÖRETAG PÅ PLATTFORMEN EMOT KREDITER?

Företagen påverkas inte av om du har bokat med krediter eller betalt med kort, de får den summan behandlingen kostar i SEK insatt på deras konto i kronor, så ja, du kan boka alla företag på plattfomen med dina krediter.

KREDITERNA RÄCKER INTE TILL HELA BETALNINGEN, HUR GÖR JAG?

Om summan av krediterna enbart täcker en del av betalningen måste du komplettera genom att betala resten med kort. Vi erbjuder inga andra betalningsalternativ när man betalar delvis med krediter. Detta för att flödet av din betalning vidare till behandlaren ska kunna skötas på ett smidigt sätt.

FÖRETAGSINFORMATION

STYLEFINDR är en bokningsplattform och marknadsplats som gör det enkelt för dig som skönhetskonsument att hoka säkra och trendsäkra skönhetsbehandlingar. Vi går före och ser till att de medverkande företagen erbjuder kvalificerad arbetskraft och att platsen de tar emot dig på är i fint skick för en positiv helhetsupplevelse. De företag som medverkar, syns enbart vid sökningar om de har lediga tiderm vilket ger dig en upplevele utan återvändsgränder. Du hittar tider samma dag och längre fram. VERKSAMHETEN Stylefindrs plattform ägs och drivs av grundarna Sharon Cohen, Yamilla Cartriers och Awa Manneh.   STYLEFINDR drivs under BEAUTY APPEAL SWEDEN AB med Org.-nr. 556972-1383 Verksamhetens huvudkontor: Beauty Appeal Sweden AB GÖTGATAN 11 5 TR 116 46 Stockholm Stockholms län

BAKGRUND

Grundartrion bakom Stylefindr kände att de själva saknade en gemensam plats för företag som var handplockade, där man kände sig trygg med både kunskap, kompetens och miljö och där det var enkelt och kul att boka. Sagt och gjort, nu finns Stylefindr, en plattform som låter dig luta dig tillbaka och njuta av upplevelsen från bokning till behandling, och där din trygghet och ditt fokus som kund alltid kommer i första hand. Vi välkomnar dig med glädje och stolhet till STYLEINDR, det enkla sättet att boka säkra och trendsäkra skönhetsbehandlingar.

FILOSOFI

Med en gemensamt intresse, att du som kund ska ha det så bra som möjigt ingår vi i partnerskap med de företag som ansluter till plattformen. Bara det bästa är gott nog, det är den filosofi vi delar med de som medverkar. Det är därför du kan förvänta dig en upplevelse utöver det vanliga hos de företag du bokar hos och ska kunna förvänta dig detsamma av oss.

JAG BLEV INTE NÖJD MED MIN BEHANDLING

Vad tråkigt att din behandling inte motsvarade dina förväntningar! Vi rekommenderar att du vänder dig till din utövare med dina kommentarer. Oftast vill de lösa detta med dig då de vill att du som kund ska fortsätta vara nöjd. Stylefindr är endast en förmedlare av tjänster, vi tar därför inget ansvar för utförda tjänster och eventuella dispyter. När du bokar en behandling med ett enskilt företag eller utövare i appen ingår du i direkt avtal med den specifika utövaren/företaget och missnöje ska framföras direkt till dem. Har du upplevt något som du anser är en allvarlig incident vill vi naturligtvis höra om detta för att eventuellt omvärdera om utövaren ska fortsätta finnas med i appen. Kontakta oss då direkt via ’Kundservice’ formuläret. Vi svarar vanligtvis inom 24h på vardagar.

BEHANDLINGEN KOSTADE MER ÄN JAG TRODDE

Det är viktigt att observera att de priser som anges är från-priser. Du bör därför alltid föra en dialog med din behandlare innan behandlingen påbörjas för att få en korrekt prisbild. Om du inte är ok med med det nya priset ska du säga det så att dialogen är klar och tydlig, Behandlaren bör kunna visa varför priset justerats uppåt i relation till ökad tidsåtgång eller ökad åtgång av material för din behandling. Vill du framföra ett klagomål kring ett företag eller behandlare så kan du skicka oss ett mail via formuläret så återkommer vi till dig. Vi kan dock inte garantera att vi kan åtgärda något mer än att lyfta ärendet med partnerföretaget. En dialog bör därför föras direkt med din behandlare i första hand. Det är dock bra för oss att få in dina synpunkter då vi löpande utvärderar partnerföretagens medverkan.

JAG HAR FÅTT ETT PRESENTKORT, HUR ANVÄNDER JAG DET?

Hade du ett konto sen innan så bör du se ditt presentkort under dina sidor och ‘Mina presentkort’ Syns det inte där så kan du lägga till det genom att fylla i den unika koden du fått i mailet när du mottog kortet, i rutan under ‘Mina presentkort’ och sedan klicka på ‘Lägg till’. Ditt kort bör nu synas i listan. När du kommer till kassan ser du koden redan ifylld i kolumnen för presentkort och kan klicka ‘Använd’ för att använda. Ditt totala belop att betala reduceras då med den summa som fanns på kortet. Täcker summan på presentkortet endast en mindre del av det totala beloppet, kompletterar du resten via kortbetalning.

JAG HAR FÅTT ETT PRESENTKORT MEN HAR INGET KONTO HOS ER

Genomför alla stegen för bokning som vanligt och ange den unika koden du fått med ditt presentkort i rutan för presentkort i kassan. Klicka sem på ‘Använd’ för att använda kortet. Ditt totala belop att betala reduceras då med den summa som fanns på kortet. Täcker summan på presentkortet endast en mindre del av det totala beloppet, kompletterar du resten via kortbetalning.

HUR GER JAG BORT ETT PRESENTKORT?

Gå till Presentkort och följ stegen för köp av presentkort.

MÅSTE JAG ANVÄNDA UPP HELA SUMMAN?

Kostar behandlingen mindre än din tillgängliga summa, dras summan motsvarande det totala beloppet ocg det resterande beloppet ligger kvar på ditt kort. Du kan dock inte välja att använda en vissa summa på kortet om behandlingen kostar mer än detta belopp och sedan t.ex. välja att betala resten med kort. Kort sagt, understiger beloppet för din behandling summan på kortet, har du motsvarande summa kvar. Kostar behandlingen som beloppet du har eller mer används hela summan på ditt kort automatiskt när du väljer att använda kortet.

SUMMAN PÅ PRESENTKORTET RÄCKER INTE FÖR ATT BETALA MIN BEHANDLING

Då betalar du resten med kort. Du ser att summan reducerats med motsvarande belopp på ditt presentkort och kan därifrån gå vidare och betala resten av beloppet.

HUR LÄNGE ÄR MITT PRESENTKORT GILTIGT?

Ditt presentkort är giltigt i 12 månader från det datum du mottog det. Oanvända kort eller resterande summor löses inte tillbaka och kan inte nyttjas efter utgånget datum.

KAN JAG BYTA UT PRESENTKORETET MOT PENGAR?

Nej, presentkort och värdekrediter kan inte lösas in mot pengar.

ÅNGERRÄTT VID KÖP AV PRESENTKORT

Du har enligt distansköplagen rätt att ångra ditt köp upp till 14 dagar från datum för köpet. Kontakta oss med uppgifter från det kvitto du fått efter köpet, så återför vi beloppet till ditt konto. Detta förutsätter att kortet ännu ej nyttjats och att det fulla beloppet som laddats på kortet är intakt. I de fall hela eller delar av beloppet nyttjats, räknas kortet som förbrukat och köpet hävs i dessa fall inte.

JAG SKREV IN FEL POSTADRESS NÄR JAG KÖPTE PRESENTKORTET,

Starta ett support-ärende så hjälper vi dig med att korrigera detta.

Toggle title

Toggle content goes here, click edit button to change this text.

HUR FÅR JAG REDA PÅ OM NYA TIDER MED MIN FAVORITBEHANDLARE BLIVIT TILLGÄNGLIGA?

Enkelt! Gå in på din utövares sida som inloggad, välj ’Om oss’ och bläddra fram till ’Vi som tar emot dig’. Välj här utövare som du vill prenumerera på så får du en Push-notis så fort nya tider lagts upp! Observera att du måste slå på pushnotiser i appen och tillåta pushnotiser för Stylefindr’s hemsida på webben för att denna funktion ska fungera.

DEN BEHANDLARE JAG VILL BOKA HAR INGA LEDIGA TIDER UPPE, HUR GÖR JAG?

Genom att prenumerera på din favoritutövare får du en Push-notis så fort nya tider lagts upp! Gå in på din utövares sida som inloggad, välj ’Om’ och bläddra fram till ’Vi som tar emot dig’. Välj här din utövare så är din bevakning igång! Du får nu veta så fort det kommer upp en ledig tid! Men kom ihåg att det är först till kvarn, så får du en notis gäller det att boka tiden innan någon annan gör det.

HUR VET JAG ATT MIN BOKNING GÅTT IGENOM?

Det vet du om du fått en bokningsbekräftelse via mail och om du ser bokningen under ’Mina sidor’. Gör du inte det är det troligt att någonting gått fel under bokningsprocessen. Gör då om din bokning.

KOSTAR DET NÅGOT ATT ANVÄNDA STYLEFINDR?

Att boka via Stylefindr är helt gratis för dig som kund. Vi har skapat en bokningsupplevelse som vi hoppas förenklar dina bokningar och inspirerar dig mellan dina besök. Använd den så ofta du vill, det är Gratis!

MÅSTE JAG SKAPA KONTO FÖR ATT BOKA?

Nej, du kan Expressboka som gäst. Du lämnar då endast den information som behandlaren behöver för att ta emot dig och för att vi ska kunna behandla din bokning i systemet. Fördelarna med att skapa konto är att du tillsammans med många andra fördelar får en mer personlig upplevelse och en ännu snabbare utcheckning i kassan. Men det är inte obligatoriskt.

VAD ÄR SECRETS-ERBJUDANDEN?

Secrets-erbjudanden är exklusiva kampanjer som de medverkande i Stylefindr exklusivt erbjuder Stylefindr’s användare. Du får ta del av fantastiska behandlingar till priser som bara du som använder Stylefindr ser. Men schh.. det är vår Secret!

VAD INNEBÄR DET ATT PREENUMERERA PÅ BEHANDLARE?

Du får en push-notis så fort den utövaren lagt upp nya lediga tider. Så här gör du: Gå in på din utövares sida som inloggad, välj ’Om’ och bläddra fram till ’Vi som tar emot dig’. Välj här utövare som du vill prenumerera på så får du en Push-notis så fort nya tider lagts upp!

KAN JAG BOKA TIDER LÄNGRE FRAM?

Även om vi skryter om att vi gjort det busenkelt att boka sista-minuten-tider så går det alldeles utmärkt att boka tider längre fram. Hur många tider som ligger uppe är dock helt upp till utövarna. Vissa lägger upp alla sina tider hos oss medan andra är så fullbokade att endast ett fåtal tider blir tillgängliga vid avbokningar. Tryck på ’Välj datum’ i menyn och välj det datum du önskar. De alternativ som visas för dig är endast de utövare som har tider upplagda den dag du valt. Saknas din önskade utövare i listan är det för att den inte lagt upp tider för den dagen. Kolla in igen senare eller prenumerera på tider så får du reda på när nya tider är uppe först!

VAD INNEBÄR FRÅN-PRISERNA?

Från-priser gäller alla behandlingar du bokar men främst hos frisörsalongerna. Här har olika utövare ibland olika priser beroende på titel och erfarenhet. Även faktorer som hårlängd, skick och ursprungsfärg (vid färgning) spelar roll. De priser du ser är därför alltid från priser där det indikeras och kan komma att justeras när du väl är på salongen. Ju mer korrekt information du lagt in under din profil under ’Mina sidor’ desto närmare ditt faktiska pris kommer du att komma. Har du förbetalat med kort ser utövaren summan du betalt och ni kompletterar resterande belopp på plats.

VARFÖR FINNS INTE STYLEFINDR I MIN STAD?

För närvarande finns vi bara i Stockholm och kommer snart till andra städer. Håll utkik i appen eller gilla oss på Facebook så får du reda på om vi har kommit till din stad.

Toggle titleVAR KAN JAG LÄSA OM DEN SOM TAR EMOT MIG PÅ SALONGEN?

Gå till boknings-bekräftelsen under ’Mina sidor’. Du ser namnet på din utövare och kan klicka dig vidare till deras profil under det företag de jobbar på.

JAG ÄR UNDER 18 ÅR, KAN JAG BOKA ÄNDÅ?

För att få boka genom Stylefindr måste du tyvärr vara över 18 år.

VARFÖR ÄR INTE MIN FAVORIT UTÖVARE MED?

Alla företag i Stylefindr har vi handplockat för att de håller en väldigt hög nivå vad gäller service, säkerhet, miljö och modegrad. Om du tycker din favoritsalong ska vara med så tipsa oss med namn på företaget och länk till deras webbplats. Kanske har de inte ännu hört talas om oss och varför vi gör det busenkelt för dig som kund, tipsa då gärna din utövare, de vill att du som kund ska fortsätta vara glad och nöjd!